Wapop concert making process.

WAPOP CONCERT

와팝 콘서트

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– 와팝콘서트 제작과정

 

 

 

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WAPOP SHOW

드라마, K-POP이 한데 어우러진 신개념 콜라보레이션 무대!
한 국의 드라마와 노래를 웰메이드 영상과 무대로 직접 만나는 무비쇼! 월드스타 이병헌이 가이드로 등장하는 시공초월 와팝트레인에 몸을 실어보자. 정거장을 지날 때마다 등장하는 <세대를 어우르는 주옥 같은 레퍼토리의 한류 드라마> 환상적인 연주로 들려주는 명곡OST에 무대위로 깜짝 등장하는 한류스타들의 공연까지.
가상과 현실을 넘나드는 영상이 260도 파노라마로 펼쳐지며 매 순간 감탄사가 터져나오는 거대한 무대 매커니즘에 훌륭한 음악, 아름다운 이야기의 삼박자가 완벽하게 어우러진 짙은 감동의 무대. 지금 바로 시작된다!

 

와팝 전용극장에서 펼쳐지는
대한민국 대표 한류문화 관광상품

전 세계가 사랑한 한국 드라마와 K-POP을 절묘하게 엮어 탄생시킨 대한민국 유일의 관광 문화상품. 한류 컨텐츠를 새로운 이야기구조 안에 엮어내 더욱 완성도를 높였으며, 와팝 전용극장의 첨단 영상과 무대연출, 최고 수준의 음악과 사운드가 눈과 귀를 압도한다.

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와팝은 ‘이병헌과 함께 떠나는 아름다운 추억의 사랑 여행’을 테마로 한국의 드라마와 K-POP 등 한류 인기 컨테츠를 한 곳에 모은 새로운 장르의 공연이라고 할 수 있는데요, 비스트, 보아, 손담비, 씨스타, 태티서 등의 매주 인기있는 한류 가수들을 출연해 주로 한국에 관광온 외국인들을 타켓으로 하고 있습니다.

 

 

 

WAPOP SHOW

With all brand new collaboration between drama and K-POP!

You can see the movie show made out of well made Korean’s drama and song! With world star Byung hun Lee guiding lets hop on timeless space WAPOPTRAIN. Every station you pass by you can see the <combine the generation with priceless repertory of Korean’s drama> fantastic playing OST with special guest K-POP stars performances. Crossing over virtual and reality 260 degree panorama media will be unfold, and burst of exclamation at every moment on a huge stage of mechanism with brilliant music, touching stage perfectly formed three counts beautiful stories. It starts right now!

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Korea represent K-POP’s best souvenir in WAPOP theater
We created the Korean’s one and only culture souvenir compile by  world’s best Korea drama and K-POP. Rebuilding new stories with Korean contents to make best qualities, high tech  video and great stage performances of WAPOP theater, and best music and sound will overwhelm your eyes and ears.
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 .새로운 이야기구조 안에 엮어내 더욱 완성도를 높였으며, 와팝 전용극장의 첨단 영상과 무대연출, 최고 수준의 음악과 사운드가 눈과 귀를 압도한
  \As you can see WAPOP is whole new genre performance that are made out of  Korea’s popular contents like theme  “leaving a love old memory trip with Byung hun Lee” Korean drama and K-POP etc, we are targeting foreign tourist  with appearing K-POP stars Beast, BOA, DamBee Son, Sistar, Tae Ti Seo(SNSD).
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260도 파노라마 영상이 펼쳐지는 영상 과 무대가 콜라보레이션 되는 신개념의 공연입니다.

 It’s a brand-new video and stage performances collaboration on 260 degree panorama screen.

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항상 무언가를 만들기 위해 가장 우선하는 것 중에 하나는 그 동안 세상에 없던 것을 선보이면서도 가장 대중적(혹은 감동을 줄 수 있는)인 무언가를 해내야 한다는 것이다. 처음엔 총제작사 쪽에서 원하는 것과 현실과 비교를 하며 가장 실질적인 대안을 찾으려고 했지만, 생각보다는 새로운 것들을 시도할 좋은 무대가 될 듯 하여, 영상일지 공연일지 혹은 어트랙션의 일종일지를 정할만한 새로운 장르를 개척하기 위해 기획부터 다시 시작하게 되었다.

하지만 애초의 열정이나 노력과는 별개로, 새로운 무대와 영상을 위한 기획과 설정은 ‘다양한 현실’의 벽에서 그 아이디어들 중 7%정도도 다 활용하지 못하고 끝이 났다. 우리가 해내려고 했던 신개념의 그 무엇(와팝)은 시작되고 나서 통상적으로 부르는 형태의 ‘공연’이 되었고(이것은 좋고 나쁘고의 문제는 아니다.) 현재 매번 진행해야 하는 무대의 특성상 새로운 연출을 통해 진행되고 있다.이때의 생각했던 아이디어들을 통해 더 좋은 진짜 신개념의 무엇인가에 가능성 타진을 기대한다.

하여, 현재 진행되고 있는 ‘실질적 공연’에 관해선 할 이야기가 없다. 하지만 거의 1년을 가까이 동거동락한 프로젝트를 기억하기 위해 때 늦은 메모를 한다.

현재까지 270도(돔이 아닌) 둘레를 모두 감싸는 이 정도 규모의 영상작업은 실제로 전세계 최초일 가능성이 많다.

물론 단서는 이 이상 스케일의 작업이나 유사 작업은 있었지만, 이러한 규격은 없었다는 것이다. 하지만 분명 그전 전시 정도에서 시도했던 파노라마나 돔스크린 영상과는 그 기술적 시도가 달랐다.

결과적인 작품의 포인트는 사실 스크린x가 시도하려는 그리고 수 많은 프로젝션 맵핑 혹은 파사드에서 실행하려는 수준이었지만 그 규모나 길이(총 40분 정도를 작업하였다)에서 많은 노하우를 얻게 되었다.

영 상사이즈는 총 18k로 작업을 하였다. 카메라는 sony a99 와 red를 주축으로 이루어 졌다. dslr이 오히려 메인카메라 였던 이유는 카메라 5대를 한데 묶어 풀hd영상 5개를 동시에 얻기에 유용한 솔루션 이었다고 판단했다.

이것을 편집할 수 있는 장비가 없고, 또한 프리뷰할 수가 없어서 정말 많은 트라이를 하며 얻어내었다. 수정이나 cg파사드는 간단해도 이 모든 것을 수행하기 위해 ‘설계’ 라는 과정이 가장 고민해야 할 부분이다.

 

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To make something, it always has been important to show something different that has never made before like most popular(or touching).  First we try to find best solution between what production company wants and compare the reality, than though we can try all new stuff. so we had to restart the project all over again from beginning. But our passion and efforts was another story, Plans and set ups for media, performances what we had in mind has been stop by the wall called Various realities and we only use 7%. The new concept(WAPOP) that we’re trying to do has  begin and it started to call “performances” usually(this isn’t problem of good or bad), Due to the nature of the current stage, each new director should proceed through the progressing. The thought of a better idea through to the real possibility of a new concept of what to expect the percussion.So, the substantial performance that are now playing there is no need to talk about it. But I write down the memo to remember the project in joy and sorrow. For now on wrapping 270degree(not a dome)circumference video of this scale there will be a lot’s of possibility the world first performance. Of course there might have high scale than this project or similar, the standard never came out before.  but the paranoma or the dome screen are technically was different than last exhibition. As a result, actually the point of view is what screenX is trying and facade, projectiong mapping is the level what i can run, but the scale and length(40min of work time) i earned lots of know how. media size are made of 18k. “Sony A99” and “Red” are the main shaft cameras. The reason why “DSLR” was main camera  is that we tied 5 camera to make full HD media. There was no editing program for this, also no preview so we had try hundreds of times to get what we want. To change or cg facade might be simple but its a hard time to perform the process of map.
 

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정면스크린 + 좌측3개 + 우측3개 + 천장2개. 총 9개의 스크린 제작도면.

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9개 스크린의 실제 상영모습

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촬영은 배우촬영과 소스촬영, 두 파트로 나누어 진행하였는데 소스촬영의 경우 공연의 특성상 기차의 모습과 사계절의 모습이 필요하였기 때문에 한국과 유럽을 오가면서 촬영이 진행되었고, 특 히 배우촬영의 경우 전체씬이 합성이었기 때문에 현장에서 바로 가편집하여 가능여부를 체크하며 촬영을 진행하였다. 배우 촬영시에는 레드에픽을 사용하였고 소스촬영하러 다닐 때는 기동성을 생각해 소니a99와 짐볼시스템을 주로 이용하였다.

 

There are two part of film, actor film and source film, we separated the two part. The case of source film we needed a train and Four weather images so we had to come and go over Korea and Europe , Especially actor film the whole scene was composing we are able to edited in filming place. We used Red-epic on a actor film and thinking about mobility we used “Sony A99”and Jimbol system on source film.

 

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헐리웃에서 이미 최고의 스탭들과 작업한 글로벌 배우와 급박한 일정에서 만든 프로덕션 현장에서 무사히 촬영을 마칠 수 있었던 것은 오로지 민감독님의 노련한 노하우 덕택일 것이다.

 

Thanks to director Min’s Know how with hollywoods best staff and global actor,even though pressing schedule we could have safely finished the film.

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사실 말도 많고 탈도 많은 작업이었다. 규모는 3년정도 걸릴 프로젝트를 1년이 안되는 기간 그리고 실질적인 프로덕션 기간은 3개월 남짓. 그 안에 모든것을 끝내야 했기 때문에 당연히 여러곳에서 문제가 발생했다. 정열적으로 유럽의 도시들을 해집고 다니고 밤을 새며 영상을 설계 했다.

작업을 하며 남은 다양한 아쉬움은 다음 미디어 아트 작업을 위해 남겨둔다.

 

Telling the truth it was hard time project. it suppose to take 3years but only take less than 1year and period time of production was over 3 month. Of course we had a lots a problem to finish it on a short period. We had a passion going all over Europe city too finish the project. During the work we leave a regrets for the next project.

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